مطالب آموزشی

نکات مهم انتخاب و خرید انواع باربند خودرو

همانطور که در مطالب قبلی عنوان شد در کنار آماده بودن فرد برای ورزش، سفر و یا تمرین با دوچرخه؛ ابزار و تجهیزات هم نقش بسزایی دارد. بالطبع مانند همه تجربه ها اولین اقدام برای تهیه باربند و حمل کننده مناسب گشت گذاری در صفحات وب میباشد. سایت های خارجی و داخلی نقش بسزایی دارند و با اندکی جستجو متوجه میشوید کدام محصول و پیشنهادات به خواسته های شما نزدیک است.

  • نکته خیلی مهم آگاهی داشتن از نوع دوچرخه و آگاهی داشتن از امکانات خودرو برای نصب باربند میباشد که در صفحات وب به خوبی به این موضوع اشاره کرده اند. سپس نظرات کاربران در رابطه با این محصولات مهم هستند و در نهایت استفاده از مشاوره نفرات خبره و با تجربه و کسانی که از محصولی خاص استفاده کرده اند
  • در رابطه با محصولات خارجی قطعا پرفروش بودن محصول و موجود بودن قطعات یدکی و فرایند استفاده آسان باربند و نگهدارنده از مهمترین نکات میباشد .

  • نکته دیگر قیمت محصول میباشد: قیمت یک باربند با توجه به کارایی و میزان راحتی  در نصب روی خودرو؛ و بستن خود دوچرخه نسبت به برند مشابه و یا برندهای دیگر قطعا تعیین کننده است

  • برای حمل کننده های سقفی حتما از بیس و پایه های استاندارد و مناسب استفاده کنید.

  • موضوع مهم دیگر اینکه با تغییر و تعویض خودروی خود امکان استفاده از باربند یا نگهدارنده را برای خودروی بعدی داشته باشید.

  • در انواع باربندها یا حمل کننده ها چه در مدل های سقفی، چه در باربند یا حمل کنند های پشت دقت کنید  نصب و جدا کردن خود نگهدارنده با باربند از روی خودرو و یا بیس و پایه با سهولت انجام شود چراکه در زمانهایی که نمیخواهیم دوچرخه سواری و یا تمرین و سفر داشته باشیم آنرا از روی خودرو جدا کرده در منزل و انباری قرار دهیم تا از امکان سرقت آن جلوگیری کنیم. دقت کنید به واسطه ارزشمند شدن و قیمتی بودن نمونه هایی از باربندهای خارجی و وارداتی متاسفانه انگیزه سرقت آن هم بالا رفته است پس امکان جدا شدن راحت و آسان در زمان هایی نیاز نداریم به واقع یک مزیت اصلی به حساب می آید .

نصب و باز شدن راحت نگهدارنده یک مزیت خاص به حساب می آید.

  • از دیکر نکات مهم  محکم بودن  خود نگهدارنده  و محکم  نگهداشتن  دوچرخه  در هنگام  حمل و نقل میباشد . به عبارتی  دوچرخه هنگام حرکت  در مسیرهای  ناهموار تکان کمتری داشته باشد .

  • خود باربند و نگهدارنده  بدون هیچ  آسیب و خسارت  برروی  خودرو نصب  شود و به خود دوچرخه نیز آسیب وارد نکند.

تنوعی از باربندهای  صندوقی باعث وارد شدن خسارت  به  صندوق اتومبیل میشود  و یا در صورت حمل  دو عدد دوچرخه  تنه های  دوچرخه ها به هم برخورد کرده و باعث  آسیب دیدن  تنه ها میگردد. 

یا یک‌نمونه  باربند سقفی تولید ایران  در قسمتی که بازو  نگهدارنده روی بدنه فیکس میشود ، در اثر تکان ها و حرکت  به بدنه دوچرخه آسیب میرساند . پس نتیجه اینکه در کنار  وظیفه حمل  عدم آسیب رساندن به خودرو  و خود دوچرخه  نیز یکی از نکات مهم در تهیه باربند میباشد.

  • برای  باربند  یا نگهدارنده یا حمل کننده های صندوقی  دقت کنید در زمان حمل دوچرخه  چراغ های هشدار دهنده خودرو دیده شود و مخدوش نشود و یا پلاک خودرو  قابل خواندن باشد  که در این صورت  احتمال جریمه خودرو ممکن هست و متحمل.

  • در رابطه با باربند و نگهدارنده های سقفی  برای خودروهای SUV یا شاسی بلند    بهتر است از تنوعی  که چرخ جلو باز  میشود استفاده و تهیه کنید تا فرایند بستن دوچرخه برای شما راحت باشد  ، چراکه به دلیل  ارتفاع  خودرو و بستن  دوچرخه  بر روی سقف  آن هم  برای باربندهای کامل ( چرخ جلو باز نمیشود )  سخت  هست و نیاز به همراه داشتن همیشگی  یک چهارپایه  میباشد.

  • برای استفاده از باربندهای سقفی و بستن بیش از ۲ عدد دوچرخه حتما بیس و پایه را از برندهای خارجی و وارداتی مانند thule تهیه و استفاده کنید و یا اگر از برند ایرانی انتخاب میکنید حتما  از میله بارهای بیس و پایه  استفاده کنید تا استحکام و مقاومت مطلوب تری را داشته باشین.

تنوع باربند برای انواع خودور و انواع دوچرخه

اینکه دوچرخه کورسی یا کوهستان و یا شهری باشد فرقی نمیکند برای انواع دوچرخه ها و انواع خودروها با توجه به تکنولوژی های حال دنیا باربند (نگهدارنده/حمل کننده) طراحی و تولید شده است. رشته های کورسی با زیر شاخه هایش و رشته های کوهستان در تمامی شاخه هایش، همگی برای حمل و نقل با خودرو نیاز به باربند (نگهدارنده/حمل کننده) دارند. فقط باید مخصوص و مختص دوچرخه خود را انتخاب کنید و از مشاوره افراد خبره و با تجربه حتما استفاده کنید.

تنوع باربند و یا حمل کننده ها  یا نگهدارنده های دوچرخه در کیفیت های متفاوتی در کل دنیا وجود دارد و بالطبع تنوع کمتری در ایران وجود دارد.

شرکت های مختلفی در دنیا وجود دارد که تنوعات بسیاری را برای انواع خودرو (سواری یا Sedan / شاسی بلند یاSUV / انواع وانت  یاPickup) و انواع دوچرخه طراحی کرده اند که وب سایت و تنوع محصولات آنها را معرفی میکنیم و حتی نمونه هایی که در ایران وجود ندارد، ولی برای آشنایی و آگاهی بهتر است که دیده و مطالعه شوند.

باربندهای برند موجود در ایران

باربند های (نگهدارنده/حمل کننده) خارجی موجود در ایران محدود به برندهای زیر میباشد:

*** هر سه برند ذکر شده اولی تاحدی با تنوع: مدل بیس و پایه در این چند سال وارد ایران شده…

با توجه به کابرد و کارایی و حتی نوع دوچرخه ها، محصولات شرکت با برند THULE تول یا توله بیشترین مخاطب را در بین مصرف کنندگان در ایران دارد. این محصولات شامل انواع بیس و پایه و انواع باربند های (نگهدارنده/حمل کننده) دوچرخه میباشد. سپس برند MONTBLANC در بین مصرف کنندگان ایرانی جایگاه دوم رو پیدا کرده و پس از آن برند MENABO و در ادامه برند های BEARACK و PERUZOO  و YAKIMA در بین علاقه مندان ایرانی شناخته شده است.

در آینده حتما مطالبی با نظر مخاطبان و استفاده کننده گان در رابطه با کیفیت و کارایی این برندها و محصولاتشان اشتراک گذاری میکنیم. نمونه های ایرانی که در تنوع و کارایی و قیمت متفاوت هستند رو معرفی میکنیم و اینکه چه مدلی مناسب میباشد رو در قسمت های بعدی میپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *